w celu zmniejszenia ryzyka przenoszenia zakażenia wirusem SARS CoV-2
W celu zmniejszania ryzyka przenoszenia zakażenia rejestracja odbywa się telefonicznie lub w inny zdalny sposób (np. drogą e-mail).
W przypadku wywiadu epidemiologicznego dodatniego lub objawów infekcji (gorączka, kaszel, katar, wysypka, bóle mięśni, bóle gardła, uczucie duszności, utrata węchu i/lub smaku ,inne nietypowe) na podstawie informacji wynikających z ankiety przeprowadzonej przez rejestrację stwierdzenie ryzyka zakażenia wirusem SARS CoV-2. Zasadna odmowa udzielania świadczenia.
Podczas rozmowy telefonicznej rejestracja przeprowadza ankietę wstępnej kwalifikacji w kierunku zakażenia koronawirusem SARS CoV-2 .
Pacjent przebywa w odległości minimum 1,5 m od punktu rejestracji.(bariera między rejestracją a pacjentem w postaci szyby)
Pacjent musi być zaopatrzony w maseczkę ochronną , rękawiczki i obuwie ochronne (pakiet ochronny dostępny na recepcji) .
Przy wejściu do ośrodka każdy pacjent i pracownik obowiązkowo przechodzi przez matę dezynfekującą obuwie.
Ubrania wierzchnie są pozostawiane przez pacjentów w specjalnie wyznaczonej strefie obok rejestracji. Specjalna strefa na wózki dziecięce również przy rejestracji.
Przy wejściu do ośrodka każdy pracownik, pacjent oraz jego opiekun ma obowiązek zdezynfekować ręce.
Po dezynfekcji następuje pomiar temperatury ciała każdej osoby wchodzącej.
Pacjent otrzymuje, wypełnia i podpisuje przed każdą wizytą ankietę aktualizacyjną dotyczącą ryzyka zachorowania na covid -19.
Nie zaleca się uczestniczenia w zabiegach osób towarzyszących pacjentom, poza uzasadnionymi przypadkami (np. osoby nieletnie, niepełnosprawne), decyzję podejmuje fizjoterapeuta. Osoba towarzysząca musi być zabezpieczona analogicznie jak pacjent.
W ośrodku wytycza się strefy kierunku ruchu pacjentów przychodzących z zewnątrz oraz strefy dla osób poruszających się po obiekcie.
Grafik przyjmowania pacjentów jest ułożony tak, aby nie doprowadzać do gromadzenia się pacjentów w poczekalni.
Pacjent umawiany jest na konkretną godzinę.
Ilość osób przebywających w jednym pomieszczeniu – 2 (1 pacjent+1 terapeuta) /15m² .
Pacjent dokonuje kolejnej dezynfekcji rąk przed wejściem do gabinetu i przy jego opuszczaniu.
W gabinetach w celu prowadzenia terapii na stole terapeutycznym wykorzystuje się tylko jednorazowe podkłady higieniczne.
Personel zaopatrzony jest w środki ochrony indywidualnej ( przyłbice, maseczki, rękawiczki ). Personel medyczny dezynfekcję rąk, zmianę środków ochrony lub ich dezynfekcję wykonuje każdorazowo przed przyjęciem pacjenta.
Obecność osoby bliskiej przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych możliwa jest w wyjątkowych sytuacjach.
Dezynfekcja sprzętu, stolików, biurek, klamek, lad, poręczy, dozowników na preparaty do higieny rąk, dozowników na ręczniki jednorazowe, pojemników na odpady odbywa się co 4 godziny w ciągu dnia (w przerwie technicznej).
Przybory, aparatura medyczna i sprzęt, zabawki używane podczas fizjoterapii są dezynfekowane przed i po zakończeniu pracy z pacjentem.
Zostaje ograniczona do niezbędnego minimum ilość miejsc w poczekalni, z zachowaniem 2m odstępu miedzy pacjentami.
W trakcie dnia pracy ośrodka ustalone zostają przerwy techniczne (co 4 godziny) w celu przeprowadzenia dezynfekcji ośrodka ( wietrzenie, naświetlanie, odkażanie)
Sale terapeutyczne podzielone zostają na strefę dla pacjentów neurologicznych (sala żółta) i pacjentów ortopedycznych (sala zielona)
W sali terapeutycznej może przebywać jednoczasowo dwóch pacjentów i dwie osoby z personelu medycznego z zachowaniem odległości pomiędzy nimi 2m.
Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność RehaMedica s.c. Anna Stryjska-Pietrowicz, Roman Wójcik i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody RehaMedica s.c. Anna Stryjska-Pietrowicz, Roman Wójcik Informujemy, że publikowane na stronach niniejszego serwisu treści mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego. Polityka CookiesAKCEPTUJĘ
Polityka Cookies
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.